onsdag 1. juni 2011

Sidemål våren 2011

Vedlagt som billedfil ligger oppgavene som i dag ble gitt til sidemål. I grunn omtrent som jeg forventet. Mange elever kjenner og har jobbet med novella "Tørst" - jeg ser ikke bort i fra at det er elever som har en "ferdig" analyse liggende på harddisken.
Nå er det slik at tekstproduksjonen skal foregå på eksamensdagen, men man har selvsagt lov å gjenbruke og forbedre notater og tekster en alt har liggende. Hvis jeg hadde en analyse liggende, vil jeg opplyst det som kilde slik at jeg ikke ble tatt i plagiering av egen tekst. 

2 kommentarer:

  1. Den dagen denne eksamen ble holdt, oppdaga jeg noe rart på bloggen min. Innlegget mitt "Å vere i livet - Halldis Moren Vesaas" fikk plutselig veldig mange lesere. Jeg hadde fri, satt og skrev litt på bloggen og ble veldig overraska da statistikken gikk til himmels. Da jeg oppdaga at det var eksamen denne dagen, og at den ene oppgava handla om dette diktet, da skjønte jeg jo alt. Ikke alle som holder seg unna internett, nei. Sa fra til øverste hold i departementet, men det ble ikke noe sak av det. Men at elevene havnet i en norsklærers blogg, ja, det kunne ha blitt skumle greier. Jeg hadde ikke skrevet så mye i innlegget som kunne brukes direkte i stiloppgaven. De fleste har nynorsk som sidemål. Jeg hadde skrevet på bokmål. Vil du se innlegget? http://sogeland.blogspot.com/2010/11/vere-i-livet-halldis-moren-vesaas.html

    Det troner majestetisk på statistikken ennå.

    Hilsen Merete B. Aae

    SvarSlett
  2. Interessant, hvis mange har brukt dine formuleringer vil det muligens bli fanget opp ved hjelp av en plagieringskontroll??

    SvarSlett